Pages

Monday, August 24, 2009

ENERGIZING SOY PROTIEN(ESP)- VANILA





Minuman kacang soya rendah lemak ini amat berkhasiat. Ia tidak bersifat GMO dan merupakan sumber protein biologi yang lengkap untuk keperluan seisi keluarga dengan adanya kandungan kesemua 9 asid amino perlu


Protein membantu membina dan memperbaiki tisu-tisu badan.


ESP menyediakan 14 g protein kacang soya dalam setiap hidangan untuk menyihatkan jantung anda


Setiap hidangan membekalkan 50% daripada Nilai Harian (Daily Value) kalsium untuk menyokong tulang yang kuat


Dengan kandungan fitestrogen untuk kesihatan prostat, payudara, dan menopaus


Hidangan yang serba lengkap-sumber protein dan lain-lain khasiat utama yang kekal


Indeks glisemik yang rendah yang rendah untuk membantu mengekalkan paras gula dalam darah yang optimum


Tidak mengandungi kolestrol dan laktosa


Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protein berasaskan kacang soya. Hakikatnya, kacang soya terasing yang pertama telah dicipta oleh Dr Shaklee adalah pada tahun 1970-an dimana beberapa ujian klinikal dijalankan terbukti bahawa Dr Shaklee telah lama mengetahui protein soya adalah factor utama dalam penjagaan kesihatan.


Tahukah anda ???


Indeks glisemik menempatkan kedudukan karbohidrat berdasarkan impaknya terhadap paras gula dalam darah. Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunyai Indeks glisemik (G.I.) yang tertinggi manakala karbohidrat dengan G.I. yang rendah pula memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam system badan anda. Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amat penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan dalam jangkamasa panjang.


Kenapa Shaklee berbeza daripada yang lain?


Sesetengah protein soya diproses dengan alcohol. Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflovan yang bermanafaat, malah membentuk cross contamination dengan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan. ESP dicuci dengan air untuk mengekalkan isoflovan genistin dan daidzin yang critical demi membekalkan anda dengan keseluruhan manafaat soya.


Shaklee mengunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali Identified Preserved Program (IPP). Program ini memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetic. Daripada benih sehingga penyimpanannya, anda boleh mempercayai komitmen kami dalam penggunaan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti.

No comments: